diumenge, 3 de gener del 2010

Crema de gambes a les 3 textures

Després de tots els aperitius, aquest és el primer plat de Sant Esteve. La recepta la vam treure del programa de radio Tot és possible de Rac1, on la Mireia Carbó explicava varies receptes per fer durant les festes. Realment no la vaig fer jo la recepta, la va fer la meva mare, però com que va quedar tan bona la publico igualment.

Ingredients:
  •  28 gambes
  • 1 porro
  • 1 pastanaga
  • 1 gra d'all
  • 1 ceba
  • 3 tomàquets madurs
  • 200 g de carbassa
  • 2 cullerades de farina d'arròs
  • 10 ametlles torrades
  • 2 litres d'aigua
  • una mica de tòfona
  • sal i pebre
Procediment:
Es pelen les gambes i se separa el cos del cap (la Mireia aconsella tallar la part dels ulls). En una olla amb oli d’oliva es sofregeixen els caps i les closques, s'hi afegeix el porro, la pastanaga, l’all i la ceba. Es posa una mica de sal perquè deixin anar l’aigua. S'afegeixen els tomàquets i quan estiquin confitats s'afegeix l’aigua, la carbassa i la farina d’arròs que haurem desfet amb aigua. Es deixa bullir durant 35 minuts, es retira la bromera. Es retira un cullerot d’aigua per fer una picada amb les ametlles (amb el minipimer). Es barrejar tot i es passa pel colador xinès i pel colador fi. Un cop feta la crema es pot congelar.




S'obren pel mig 8 gambes, es posen entre paper de plàstic, s'aixafen per a que quedi una capa molt  fina de gamba (per exemple amb el corró) i es congelen, per fer el carpaccio.



Els 20 cossos de gamba que queden, es fa un tall a la banda on hi havia el cap i es fregeigen amb oli i d'aquesta manera s’aguanten dretes al plat.



Per servir, es posa a taula el plat amb el fondo el carpaccio (s'ha de treure del plàstic abans de que es descongeli), una mica de sal maldon, les gambes fregides, una mica de tòfona ratllada, pebre i un rajolinet de l’oli de fregir les gambes i  es serveix la crema ben calenta per sobre.




Bon profit!

3 comentaris:

josep ha dit...

Una crema, lleugera i deliciosa, com les que a mi m'agraden.
Una abraçada

mercè ha dit...

Hola Marta: m'ha agradat conèixe't.Aquesta crema sembla boníssima!, donant un cop d'ull al blog em sembla que m'hi "passejaré" sovint, veig que fas uns plats molt ben presentats!i el que entra pels ulls ja té molt de guanyat...A REVEURE!mERCÈ-DESTAPANT CASSOLES

Cuinetes-Carme ha dit...

Hola Marta,
Em va agradar molt conèixer, haver si ens veiem per Vilanova, ja que som veïnes.
ptns.

Potser també t'interessa:

Related Posts with Thumbnails

Què t'ha semblat aquest post?